вівторок, 20 червня 2017 р.

Реєстр речових прав обтяжень

Наприкінці травня цього  року уряд вніс зміни до своєї Постанови в сфері ведення реєстру обтяжень рухомого майна (Постанова КМУ № 384 від 24.05.2017). 7 червня 2017 року документ був  опублікований, але набуде чинності лише через 3 місяці, тобто з 7 вересня 2017 року українці зможуть отримати витяг з реєстру обтяжень рухомого майна через Інтернет кабінет електронних сервісів, де зараз можна отримати витяги з майже 10 різноманітних реєстрів. 
Зараз доступ до реєстру обтяжень на рухоме майно мають лише приватні нотаріуси та державні нотаріальні контори, а також сам держатель реєстру – ДП «Національні інформаційні системи», тобто якщо держатель реєстру та державні нотаріальні контори видавали витяги за собівартістю, яка зараз складає 34 грн., то приватні нотаріуси ще додатково стягували кошти за свої послуги.

неділю, 18 червня 2017 р.

Перевірки від інспекції праці: контрольний постріл по бізнесу?

Держава «любить» контролювати, наглядати, а ще забороняти та штрафувати. За останні три роки замість створення нових робочих місць та комфортних умов для ведення бізнесу маємо захмарні штрафи, нескінченні перевірки в умовах мораторію, а також подвійне підвищення мінімальної заробітної плати.
Підприємці в багаторічних боях з митними та фіскальними органами випрацювали певні лазівки та ефективні способи захисту своїх прав під час перевірок. Тому у посадовців виникла необхідність у модифікації контролю через надання державному органу широких повноважень нагляду, цим органом стала інспекція праці.

суботу, 17 червня 2017 р.

Захист прав дитини: законодавчі нововведення

17 травня 2017 року Верховною Радою України був прийнятий ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо покращення захисту права дитини на належне утримання». На даний час документ ще має підписати Президент України. Законодавчі зміни набудуть чинності з наступного дня його опублікування.

Налоговая реформа, что ожидает нас

У украинских чиновников не унять прыти относительно реформирования всех сфер жизнедеятельности государства. Занятно то, что постоянным реформаторским катаклизмам подвержены именно те направления, которые обеспечивают наполняемость государственного бюджета, в частности, налоговый блок. Политики на суд общественности предлагают очередные фискальные нововведения, соревнуясь в творчестве и заигрывании перед украинцами и заграничными инвесторами, однако в последние несколько лет  в преддверии нового года, депутаты принимают практически тайно очередные налоговые законы, к которым бизнесу следует приспосабливаться в течение следующего года до следующих новогодних праздников, а власть в течение этого периода исправляет свои законодательные ляпы.

четвер, 8 червня 2017 р.

РРО при розрахунках платіжними картками: позиція ДФС

Cуб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції при проведенні розрахунків за готівкові кошти та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), зобов’язані застосовувати РРО з обов’язковою видачею особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахункового документа.

Слід звернути увагу, що у разі здійснення розрахункових операцій з використанням POS-терміналів треба дотримуватися вимог Закону України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».

вівторок, 23 травня 2017 р.

Прощений банком кредит. Проблеми тільки розпочинаються


Хвиля споживчого кредитування перемістилася в площину судової практики, оскільки період активного кредитування позаду, натомість прийшов час сплачувати борги перед банками.
Звісно, дізнатися про розмір заборгованості по кредиту можна безпосередньо в банківській установі, отримавши відповідну довідку, проте буває так, що, по-перше, позичаються кошти в декількох банках, по-друге, від банку отримати необхідну інформацію з тих чи інших причин проблематично.
У таких ситуаціях варто звернутися до бюро кредитних історій, яких на ринку України активно  працює не так уже і багато. Раз у рік, можна безоплатно отримати інформацію про свою кредитну історію,  в якій будуть зазначатися усі взяті кредити, нараховані відсотки, штрафні санкції, тощо, озброївшись своїм правом, передбаченим ч. 3 ст. 13 ЗУ «Про організацію формування та обігу кредитних історій».
Для отримання хоча б якихось коштів банки пропонують боржникам і різні форми реструктуризації, і прощення боргу в певній частині. Проте під час формалізації домовленостей між кредиторами та боржниками слід враховувати і податкові наслідки для боржника.
За загальним правилом, зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом (ч. 1 ст. 598 ЦКУ).
Так, відповідно до ч. 1 ст. 605 ЦК України зобов'язання припиняється внаслідок звільнення (прощення боргу) кредитором боржника від його обов'язків, якщо це не порушує прав третіх осіб щодо майна кредитора, тобто укладати двосторонню угоду про прощення законодавством не вимагається, достатньо лише направлення відповідного повідомлення боржнику.

1 ДФ: відповідальність за неподачу, неповноту, неправильність заповнення

Якщо дані, зокрема, камеральної перевірки свідчать про подання податкового розрахунку ф. № 1ДФ з недостовірними відомостями або з помилками, до податкового агента застосовуються наступні штрафні (фінансові) санкції.