вівторок, 22 вересня 2015 р.

Огляд митного законодавства


Новий облік митними органами осіб, які здійснюють операції з товарами: стало простіше і швидше?
31 серпня набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України  № 552 від 15.06.2015 року, яким затверджено новий Порядок обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.  Попередній Порядок діяв з травня 2012 року.
Перш за все, новий Порядок звільнив від обов’язку повторної поставки на облік осіб, які до набрання чинності Порядком вже були взяті на облік. Порядок передбачає, що взяття на облік відбуватиметься одноразово в будь-якому підрозділі митниці за зверненням особи (може бути подано навіть в електронній формі) або при першому здійснення операцій з товарами. 


Серед новацій Порядку можна виділити наступні: (1) скорочено форму заяви про взяття на облік (заява вміщується на одній сторінці, а не на трьох); (2)  скасовано обов’язок надання копій реєстраційних та статутних документів, відтепер необхідні відомості надходитимуть до підрозділів митниці з Єдиного банку даних ЮО та ЄРФО, а також ЄДРу; (3) скасовану картку обліку осіб, її функції виконуватиме Витяг з реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, яким можна отримати як нарочно, так і в електронній формі.
  

Нарешті скасоване мито на мито! А допомогла Японія...
Нагадаємо, що спецмито були введені ще в березні 2013 року, що фактично стали митом на мито. Розмір спецмита на легкові автомобілі з 14 квітня 2015 року складав від 2,15% до 4,32%, залежно від об’єму двигуна.
Як зазначено на урядовому сайті, 10 вересня 2015 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі – Комісія) розглянула інформацію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо необхідності скасування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту, застосованих рішенням Комісії від 28.04.2012 № СП-275/2012/4423-08.
Проте, фактично локомотивом скасування спецмита стала Японія.
Ще наприкінці 2013 року уряд Японії подав запит до Світової організації торгівлі на проведення консультацій з урядом України щодо дії спеціальних мит на імпорт автомобілів.
І ось нарешті, спір був вирішений на користь Японії та країн, що до неї приєдналися, в уповноваженому органі вирішення суперечок в рамках СОТ наприкінці червня 2015 року.
Отже, починаючи з 30 вересня 2015 року скасовуються спеціальні мита на імпорт в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту. Таке рішення прийняла Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі 10 вересня 2015 року за поданням Мінекономіки.


Ліцензування скасували, а дозвіл ввели: митно-брокерська діяльність
Новий Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», який набрав чинності в кінці червня 2015 року, скасував необхідність ліцензування митної брокерської діяльності.
Проте ліцензування трансформувалося в отримання дозволу на провадження відповідною діяльністю та включення до Реєстру митних брокерів.
Усі, хто на момент набрання чинності Законом мали чинні ліцензії, автоматично отримали Дозволи.
Водночас, відсутність затвердженого порядку отримання Дозволу на три місяці заблокувало входження новий фізичних та юридичних осіб на ринок митно-брокерських послуг.
Більше того, станом на 22 вересня 2015 року є чинним Наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва «Про затвердження Ліцензійних умов провадження посередницької діяльності митного брокера» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 травня 2009 р. за № 469/16485).
Натомість Міністерство фінансів України наказом № 693 від 04.08.2015 року «Про діяльність митних брокерів» затвердило Порядок подання та розгляду заяв і надання дозволу на провадження митної брокерської діяльності та контролю за нею, який набрав чинності 15.09.2015 року.
Рішення про видачу дозволу приймається спільною групою (ДФС разом з Держприкордонслужбою), ця ж спільна група уповноважена приймати рішення про зупинення, анулювання дозволів. Підставою для зупинення дозволу є наступні випадки:
1) у разі невиконання підприємством вимог, встановлених Митним кодексом України, актами Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, - в межах строку 30 днів,  але не більше, ніж до моменту виконання цих вимог;
2) у разі подання підприємством заяви про анулювання/зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності за формою, затвердженою цим наказом.
Дозвіл анулюється:
1) у разі неусунення підприємством порушень вимог, встановлених Митним кодексом України, актами Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, протягом 30, що настають за днем зупинення дії Дозволу;
2) у разі повторного протягом року виникнення підстав для зупинення дії Дозволу, які призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
3) у разі подання підприємством Заяви про анулювання/зупинення дії Дозволу;
4) у разі припинення підприємства, якому надано Дозвіл;
5) у разі встановлення факту надання під час отримання Дозволу недостовірної інформації.
Рішення про зупинення та анулювання приймається на засіданні спільної групи із запрошенням митного брокера.

Відповідальність митного брокера не страхується
До кінця червня 2015 року митні брокери зобов’язані були мати договір страхування власної відповідальності на суму не менше 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідний обов’язок був передбачений Ліцензійними умова, адже на той час провадження посередницької діяльності митного брокера підлягала ліцензуванню. Водночас, 28.06.2015 року набрав чинності оновлений Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», яким ліцензування митної брокерської діяльності було виключено з переліку.
Парадоксально, але ліцензійні умови чинні, які і чинна умова щодо обов’язковості страхування при отриманні ліцензії, проте закон  не передбачає ліцензування, більше того, Закон України «Про страхування» не передбачає обов’язковості страхування відповідальності митних брокерів.


Підтвердження митної вартості товарів: позиція ВСУ.
Митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості, але ці повноваження здійснюються у спосіб, визначений законом, зокрема, витребовування додаткових документів на підтвердження задекларованої митної вартості може мати місце тільки у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей. Враховуючи отриману інформацію про те, що митна вартість подібного товару з тієї ж країни та на тих же комерційних умовах перевищує заявлений декларантом рівень митної вартості, у Митниці можуть бути підстави для сумніву в правильності митної оцінки товару. За таких обставин митний орган обґрунтовано може запропонувати позивачу надати додаткові документи. Ненадання в повному обсязі належних документів, витребуваних Митницею, дає підставу, після проведення консультацій, для визначення митної вартості товару у спосіб, передбачений статтями 57, 64 МК.
Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено, і таке інше.

юрист / lawyer
067 86 244 17




#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність,  #порушення_постачальником_податкового_законодавства, 

Немає коментарів: