Транспортний податок
отримав друге життя:
п. 267.2.1. ПКУ
|
|
попередня редакція 2015 року
|
нова редакція 2016 року
|
Об’єктом
оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають
об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
|
Об’єктом
оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно)
та
середньоринкова
вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати,
встановлено законом на 1 січня податкового (звітного) року.
|
Міністерство
економічного розвитку та торгівлі України буде самостійно визначати
середньоринкову вартість відповідно до Методики, яка до сих пір не затверджена,
а інформацію розміщуватиме на офіційному веб-сайті.
Про транспортний податок ми вже писали в 2015 році >>>
Водночас, власники автомобілів, керуючись п. 267.6.10. ПКУ, можуть звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своє реєстрації для проведення звірки даних щодо об’єктів оподаткування, розміру ставки та нарахованої суми податку.
У випадку незаконного
заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об’єктом оподаткування,
транспортний податок за такий автомобіль не сплачується. Підставою
для зупинення сплати податку є документ, що підтверджує факт внесення
відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру
досудових розслідувань.
Платник податку
зобов’язаний протягом 30 календарних днів з дня внесення відомостей до ЄРДС про
незаконне заволодіння, а також протягом 30 календарних днів з дня повернення
автомобіля, що підтверджується постановою слідчого, прокурора чи ухвалою суду,
подати до контролюючого органу уточнюючу декларацію.
Ставка податку залишилася як і в
минулому році – 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль з розрахунку
на календарний рік.
Для фізичних осіб суму
податку розраховує контролюючий орган, згідно з даними органів внутрішніх
справ, та до 01 липня направляє податкове-повідомлення рішення для сплати
податку платнику податків за зареєстрованим місцем проживання.
Платники податку - юридичні особи, зобов’язані до 20 лютого звітного
року, подати до контролюючого органу за місцем реєстрації автомобіля декларацію
з розбивкою річної суми (25 тис. грн.) рівними частками поквартально.
Строк сплати: для фізичних
осіб – 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; для юридичних
осіб – авансовими платежами щоквартально.
У випадку неспати
податку у встановлені для його сплати строку, на суму податкового боргу, згідно
норм ПКУ, нараховується пеня у розмірі 120% річних облікової ставки НБУ (на
січень 2016р. облікова ставка НБУ складає 22%, а 120% від 22% - 26,4%
за повний календарний рік), також на суму узгодженого зобов’язання
(узгодженим є у випадку, якщо воно не оскаржується або не було оскаржено),
нараховується штраф у розмірі 10% (якщо прострочення до 30 календарних днів) або
20% (якщо прострочення більше 30 календарних днів).
Що стосується судової
практики відносно розрахунку та стягнення транспортного податку у 2015 році, то
непоодинокі були випадки, коли суди відстоювали позицію платників податків.
Так, у справі № 826/18339/15
Київський апеляційний адміністративний суд, скасувавши рішення суду першої
інстанції, винесене не на користь платника податків, зазначив, що встановлення
місцевих податків виключно відповідними рішеннями місцевих рад закріплено також
п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.
143 Конституції України.
Отже, Верховна Рада
України може встановлювати тільки перелік дозволених до встановлення місцевими
радами місцевих податків і дозволених граничних параметрів таких податків. А,
власне, встановлення місцевих податків, із дотриманням встановлених Верховною
Радою критеріїв - це є компетенцією відповідних місцевих рад.
... суд апеляційної
інстанції вважає за необхідне зазначити, що зміни до будь-яких елементів
податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку
нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки
та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом
бюджетного року; при цьому опублікування рішення органу місцевого
самоврядування про встановлення транспортного податку, як місцевого податку,
пізніше 15 липня року, є підставою для застосування відповідних норм
оподаткування не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим
періодом.
... Закон України «Про
внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів
України щодо податкової реформи» ухвалений 28.12.2014 року, тобто після
15.07.2014 року, а транспортний податок установлено в місті Києві та затверджено
відповідне Положення про транспортний податок рішенням Київської міської ради
від 28.01.2015 року №58/923 «Про внесення змін до рішення Київської міської
ради від 23 червня 2011 року №242/5629», у зв'язку з чим колегія суддів
приходить до висновку, що застосування контролюючим органом положень ПК України
з урахуванням внесених Законом змін та рішення з метою оподаткування
транспортним податком, може мати місце не раніше наступного бюджетного періоду,
тобто не раніше 2016 року.
Колегія суддів звертає
увагу, що в силу положень ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та
застосування практики Європейського суду з прав людини» врахування у контексті
розгляду даної справи висловлену Європейським судом з прав людини у рішеннях
від 14.01.2011 року у справі «Щокін проти України» та від 07.10.2011 року у
справі «Серков проти України» в частині необхідності застосування національного
законодавства у разі допущення можливості його неоднозначного тлумачення у
найсприятливіший для заявника спосіб.
юрист / lawyer
067 86 244 17
067 86 244 17
#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність, #порушення_постачальником_податкового_законодавства,
Немає коментарів:
Дописати коментар