неділя, 11 лютого 2018 р.

Спадкування 2018, нововведення.

Навесні 2017 році шляхом внесення змін до Податкового кодексу України (ст. 174 ПКУ) був розширений перелік осіб, які звільняються від сплати податку на доходи фізичних осіб при спадкуванні. Так, не тільки члени сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення спадкодавця (батьки, чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені), але й другого ступеня споріднення (рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки) отримали можливість не сплачувати при оформленні спадщини податок на доходи фізичних осіб, а також військовий збір (всього 6,5% від проведеної оцінки), і при цьому проводити оцінку спадкового майна. Усі інші спадкоємці, як і раніше зобов’язані проводити оцінку та сплатити податок при оформленні спадщини (загальна ставка 5%, для іноземних спадкоємців – 18%), а також  військовий збір - 1,5% для всіх.



На початку грудня минулого року до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України було внесено ряд суттєвих змін в контексті спрощення процедури оформлення спадщини. Зміни набули чинності вже 8 грудня 2017 року.

Так, як відомо, місцем відкриття спадщини є останнє відоме місце проживання спадкодавця, а тому усі документи повинні подаватися саме до будь-якого нотаріуса в межах відповідного адміністративно-територіального округу. Віднині не потрібно подавати нотаріусу різного роду довідки (ЖЕКУ, виписки з будинкової книги, довідко адресного бюро), достатньо лише подати довідку з органу місцевого самоврядування про реєстрацію / останнє місце проживання (т. з. центри надання адміністративних послуг).

Оновлений Порядок досить детально передбачив процедуру передачі спадкових справ від одного нотаріуса до іншого (наприклад, ліквідації нотаріальної контори, зупинення діяльності, блокування доступу до реєстрів). Масової проблеми в цьому питанні не було, тому дані нововведення суттєво не вплинуть на загальну практику.

Слід звернути увагу, що наприкінці 2015 року органи місцевого самоврядування (сільради, міськради) отримали широкі повноваження в сфері спадкування, якими вони фактично були прирівняні в повноваженнях до нотаріусів («Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування» від 11.11.2011 № 3306/5). І це однозначно було позитивним зрушенням та спрощенням, адже не треба було їхати до райцентру, де знаходиться нотаріус, стояти в черзі, нести суттєві витрати з поїздками. Проте законодавець виключивши численні довідки при оформленні нотаріусами спадщини з грудня 2017 року, чомусь забув це зробити і для органів місцевого самоврядування, а тому як і раніше в сільраду доведеться нести один з доказів, що підтверджує факт проживання в конкретному населеному пункті спадкодавця (довідку ЖЕКУ чи виписку з будинкової книги, чи  довідку адресного бюро).

Універсальною порадою при оформленні спадщині є те, щоб аби вчасно в межах 6 місяців з моменту відкриття спадщини (дня смерті) подати або до нотаріуса, або до сільради заяву про прийняття спадщину. Адже чимало людей вважають, що треба мати досить великі кошти для переоформлення спадкового майна, а коли ці кошти знаходять, то шестимісячний строк спливає, і тоді вже треба шукати правди в судах. 


адвокат / attorney-at-law
067 86 244 17




#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність,  #порушення_постачальником_податкового_законодавства,


Немає коментарів: