Як відомо з початку цього
року був оновлений механізм реєстрації
права власності на нерухомість, так нотаріуси отримали широкі повноваження щодо
реєстрації прав власності, були передбачені офіційні підвищені ставки
адміністративного збору за пришвидшення реєстраційних
дій, крім того проводити реєстраційні дії з нерухомості віднині стало можливим
у будь-якому куточку України, а не лише за місцезнаходженням такого майна.
Однак найбільш неоднозначною законодавчою
зміною стало скасування свідоцтво права власності.
На практиці це викликало чимало
проблем та реальних ризиків для зловживань третіми особами. Наприклад, замість свідоцтв
було запроваджено надання безплатної інформаційної довідки на звичайному аркуші
А4, часто-густо подібні документи не мали печатки чи підпису нотаріуса, оскільки
законодавством не передбачалося такого обов’язку для державного реєстратора, а
тому цілком прогнозовано, що установи та органи, що проводять реєстрацію місця
проживання та видачу різноманітних довідок про кількість зареєстрованих
мешканців відмовлялися визнавати інформаційну довідку як офіційний
документ. Крім того, Міністерство юстиції офіційно заявляє про те, що приблизно
75% скарг на дії державних реєстраторів задовольняються, а загалом з початку
цього року було подано приблизно 300 скарг.
Слід нагадати, що при Міністерстві працює спеціальна комісія, яка
уповноважена відновлювати записи в реєстрі, анульовувати та блокувати доступ
недобросовісним державним реєстраторам. Строк розгляду скарг – 30 днів.
Загалом, скарги можуть
стосуватися як реєстраційних дій щодо нерухомості, так і реєстрації юридичних осіб, засновників та директорів. Оскільки
реєстраційна база існує в електронному вигляді і фактично власник не має право
установчого документу на конкретну власність, тому як показала практика досить
великий ризик різноманітних кібер-атак на електронні бази і такі атаки час від
часу стаються. Існує при Міністерстві юстиції спеціальна комісія
Тому вже в червні цього року був зареєстрований
законопроект «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень» щодо оформлення права власності на нерухоме майно № 4768 від
03.06.2016 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=59309),
який, власне, відновлює паперовий документ права власності.
З вересня цього року
Міністерство юстиції вже заявило про запровадження нового сервісу. Так, власник
нерухомості зможе отримати за допомогою
смс інформацію про реєстраційні дії відносно своєї нерухомості та бізнесу.
Скільки така СМС-послуга коштуватиме і як внести дані про конкретний номер
телефону власника поки залишається відкритим.
Існує ще можливість отримання
інформаційної довідки в он-лайн режимі, так будь-яка особа, зареєструвавшись на
сайті Кабінету електронних сервісів (kap.minjust.gov.ua/) та сплативши 17 грн.,
отримає інформаційну довіку про нерухомість в формі електронного документу,
проте на даний час інформація про нерухомість може бути неповною внаслідок
формування електронного реєстру, як правило, інформація міститься починаючи с
2013 року.
По земельній ділянці можна замовити
та оплатити витяг на сайті
Держгеокадастру, проте такий документ видається виключно власникам земельної
ділянки у будь-яких зручних для заявника центрах надання адміністративних
послуг. Вартість витягу – 68,90 грн.
юрист / lawyer
067 86 244 17
#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність, #порушення_постачальником_податкового_законодавства,
Немає коментарів:
Дописати коментар