вівторок, 6 березня 2018 р.

Індивідуальна відповідальність за порушення податкового законодавства




2017


Якщо третій контрагент по ланцюгу має ознаки фіктивності, то це жодним чином не повинно стосуватися платника податку за ланцюгом
2016

Невстановлення податковим органом наявності замкнутої схеми  руху грошових коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій платника податку та його постачальника для одержання товариством незаконної податкової вигоди, платник не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу
До 2016 року


Несплата продавцем чи його контрагентом податку на додану вартість до бюджету, у разі фактичного здійснення господарської операції, не впливає на формування податкового кредиту покупцем та не є підставою для позбавлення останнього права на відшкодування цього податку, якщо він виконав усі передбачені законом умови отримання такого відшкодування і має всі документальні підтвердження розміру заявленого податкового кредиту


Законодавство не ставить у залежність право платника податків на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства його контрагентом

Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначені обставини не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування ПДВ у випадку, коли останній виконав усі передбачені законом умови стосовно отримання такого відшкодування та має необхідні документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту
Постанова від 06.04.2004 у справі № 8/140 ВСУ (в порядку касаційного перегляду)

Визначальним в даному випадку є те, з чиєї вини не відбулося повного внесення податку, збору (обов'язкового платежу) до бюджету або державного цільового фонду. Коли це не є наслідком винних дій платника податку, то до нього не можуть бути застосовані штрафні санкції, пеня або пред'явлена вимога про повне перерахування податкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів



 Практика Європейського суду з справ людини

Рішення Європейського суду з прав людини від 18.03.2010 року «Бізнес Сепорт Сентре проти Болгарії»: відповідно до п. 23 рішення Європейський суд з прав людини наголошує, що у разі виявлення податковими органами невиконання постачальником своїх обов'язків як платника ПДВ, вони могли б розпочати податкову перевірку цього постачальника, з тим щоб стягнути з нього належні платежі та штрафні санкції. Втім, зазначив Суд, прямого впливу на оподаткування організації-заявника (Бізнес Сепорт Сентре) це не мало б.


Підготував: 

адвокат / attorney-at-law
067 86 244 17




#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність,  #порушення_постачальником_податкового_законодавства,


понеділок, 5 березня 2018 р.

Межа для притягнення до кримінальної відповідальності: ст. 212 Кримінальний кодекс України



Ст. 212 КК України

Умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів:

вівторок, 27 лютого 2018 р.

Штрафи по КЗпП - фінансові санкції

Мінсоцполітики у листі від 05.01.2018 р. № 8/0/22-18/134 нагадує, що відповідальність роботодавця у вигляді штрафу за порушення трудового законодавства регламентована ст. 265 КЗпП. Ці штрафи є фінансовими санкціями і не належать до адміністративно-господарських санкцій, визначених главою 27 ГКУ.

Водночас строків давності при застосуванні фінансових санкцій статтею 265 КЗпП не визначено. Отже, у даному випадку застосовуються загальні строки давності.

ПДВ відшкодування: загальний алгоритм

Відповідно до п. 200.1. ст. 200 ПКУ сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника (пп. 14.1.18 п. 14.1. ст. 14 ПКУ).
Існує три варіанти використання відємного значення з ПДВ (п. 200.4 ст. 200 ПКУ):

пʼятниця, 23 лютого 2018 р.

Аліменти, відповідальність 2018

6 лютого 2018 року набули чинності ряд важливих законодавчих змін, покликаних посилити відповідальність за несплату аліментів шляхом запровадження деяких заходів та механізмів.

До цього часу, боржників зі сплати аліментів можна було притягнути до кримінальної відповідальності в порядку ст. 164 Кримінального кодексу України (за злісне ухилення від сплати аліментів, а саме: приховування доходу, зміну місце проживання без повідомлення про це державного виконавця, -  якщо такі дії призвели до накопичення заборгованості сукупно за три місяці).

неділя, 11 лютого 2018 р.

Спадкування 2018, нововведення.

Навесні 2017 році шляхом внесення змін до Податкового кодексу України (ст. 174 ПКУ) був розширений перелік осіб, які звільняються від сплати податку на доходи фізичних осіб при спадкуванні. Так, не тільки члени сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення спадкодавця (батьки, чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені), але й другого ступеня споріднення (рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки) отримали можливість не сплачувати при оформленні спадщини податок на доходи фізичних осіб, а також військовий збір (всього 6,5% від проведеної оцінки), і при цьому проводити оцінку спадкового майна. Усі інші спадкоємці, як і раніше зобов’язані проводити оцінку та сплатити податок при оформленні спадщини (загальна ставка 5%, для іноземних спадкоємців – 18%), а також  військовий збір - 1,5% для всіх.


четвер, 1 лютого 2018 р.