вівторок, 23 січня 2018 р.

Систематичне невиконання квартального плану: звільнення керівника, трудові спори



Безпідставними є доводи касаційної скарги, що незабезпечення позивачем виконання показників І та ІІ кварталів 2015 року є систематичним невиконанням квартального плану, що є підставою для його звільнення на підставі підпункту «и» пункту 5.3 контракту. Згідно з підпунктом «и»  пункту 5.3 контракту звільнення керівника можливе лише у разі систематичного невиконання без поважних причин квартального та річного фінансових планів підприємства та показників контракту. 

Зазначений сполучник «та» передбачає необхідність поєднання всіх трьох підстав - невиконання квартального фінансового плану підприємства, річного фінансового плану підприємства, показників контракту. Відтак, невиконання лише квартального плану за І та ІІ квартали 2015 року не є підставою для звільнення ОСОБА_1 на підставі вказаного пункту контракту. Доводи про неможливість одночасного невиконання показників квартального, річного фінансових планів та показників контракту є непереконливими, оскільки для застосування підпункту «и» пункту 5.3 контракту необхідна їх систематичність, а не одночасність.


Постанова ВСУ від 23.01.2018 у справі справа № 203/6039/15-ц (провадження № 61-384св17)




#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність,  #порушення_постачальником_податкового_законодавства,


четвер, 11 січня 2018 р.

Нововведення в податковому законодавстві 2018

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями, зокрема:
  • тимчасово припинено систему блокування податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • змінено правила безмитного ввезення товарів на територію України, зокрема у міжнародних поштових і експрес-відправленнях;
  • запроваджено надання пільг з податку на додану вартість щодо окремих видів діяльності і на певні види продукції;
  • запроваджено поступове підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби;
  • доповнено нормою, яка зазначає, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року;
  • створено Єдину базу даних звітів про оцінку нерухомого майна з метою запобігання заниження бази оподаткування (оціночної вартості) при продажу нерухомого майна;
  • встановлено, що якщо податковий орган у визначений Кодексом строк не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені нормами Кодексу на сплату податку на нерухоме майно, відмінно від земельної ділянки, така фізична особа звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання;
  • змінено критерії належності платника податків до категорії великих платників податків, а саме обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує еквівалент 50 мільйонів євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період, або загальна сума податків, зборів, платежів, сплачених до Державного бюджету України, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує еквівалент 1 мільйона євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період, у разі якщо сума таких податків, зборів, платежів, крім митних платежів, перевищує еквівалент 500 тисяч євро;
  • запроваджено облік великих платників податків за неосновним місцем обліку у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків або його територіальних підрозділах щодо наявних в межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків;
  • збільшено ставки екологічного податку.




#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність,  #порушення_постачальником_податкового_законодавства,

четвер, 4 січня 2018 р.

2018 рік: сплата судового збору, нововведення

27 листопада 2017 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів», який набув чинності 15 грудня 2017 року.

вівторок, 26 грудня 2017 р.

Невчасна постановка на облік, реєстрації змін в податковій - штраф

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно із п.117.1 ст.117 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VIзі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ,

- тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 510 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення,

- тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.





#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність,  #порушення_постачальником_податкового_законодавства,

пʼятницю, 8 грудня 2017 р.

Тимчасово зупиняється блокування ПДВ-накладних

Вчора ВРУ прийняла закон, яким тимчасово зупинється блокування ПДВ-накладних з 1 січня 2018 року, крім цього планується збільшення акцизних податків, в т. ч. на сигарети з 20 Євро (зараз) до 90 Євро за 1000 шт. сигарет, здорожчання відбуватиметься щорічно до 2025 року. 

Текст на закон >>>

вівторок, 21 листопада 2017 р.

Нерезидент надає послуги українській компанії: оподаткування

Нерезидент надає послуги українській компанії, місцем постачання послуг є митна територія України

За загальним правилом,  місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 ПК України.

середу, 4 жовтня 2017 р.

Первинний документ у рекламі (маркетингу). Витрати на збут. Позиція податкового адвоката

 

 ---/---


[ Податковий адвокат | Спори з податковою | Податкова консультація  | Розблокувати податкову накладну | Виведення з ризикових | Не приймають таблиці даних платника податків ]

 
---/---
 

Важко собі уявити в умовах конкуренції, коли б підприємці не рекламували свою діяльність, продукцію, послуги. Ефективна та дієва реклама прямий шлях до отримання прибутку. Безумовно, що фіскали в кожній господарській операції бізнесмена вбачають порушення та спробу ухилитися від сплати податків.

 

Витрати на рекламу займають, незважаючи на постійні кризові явища в Україні, центральне місце в структурі видатків підприємства.

 

Усе вирішує бухгалтерській облік

 

Відповідно до п. 44.2 ст.44 Податкового кодексу України для обрахунку об′єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

 

Беручи до уваги п. 134.1. ст. 134 ПК України об’єкт оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПК України.

 

Згідно з п. 7 Наказу Міністерства фінансів України за № 318 від 31.12.1999 року «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку» «Витрати» (далі – «П (С)БУ 16) витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов′язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

 

податковий адвокат, витрати на рекламу, податкова перевірка, скасувати податкову перевірку, штраф, суд з податковоюВідповідно до п. 17 П (С)БУ 16 Витрати, пов′язані з операційною діяльністю, які не включаються до собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг), поділяються на адміністративні витрати, витрати на збут та інші операційні витрати.

 

Згідно з абз. 5 п. 19. витрати на збут включають такі витрати, пов′язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг), як витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг).

 

У судовій практиці при розгляді податкових спорів усе, в тому числі  і щодо товарності рекламних операцій, крутиться навколо визнання того чи іншого документа первинним, зв’язку «спірних» операцій з господарською діяльністю платника податків та впливу таких операцій з рухом активів підприємства, а також відсутності необхідних трудових та матеріальних ресурсів.

 

Первинний документ, який ти?

 

 

суд з податковою, витрати на рекламу, збут, податковий адвокатРозуміння первинного документу та тлумачення  підстави для бухгалтерського обліку господарських операцій, виходячи зі  ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні» у фіскалів та бізнесу діаметрально різні.

 

Згідно зі ст. 1, ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні «первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Первинні документи по відображенню господарських операцій являються основою і для податкового обліку.

 

На прямі питання платників податків до податкової щодо того, які документи слід розуміти первинним в операціях з рекламування та маркетингу, традиційну фіскали обмежуються посиланнями на положення ЗУ «Про  бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні» (Лист ДФС від 05.02.2016 № 2466/6/99-99-19-02-02-15, Лист ГУ ДФС у м. Києві від 05.11.2015 № 16841/10/26-15-15-03-11): перелік обов′язкових реквізитів у первинних документах визначено ч. 2 ст. 9 ЗУ «Про  бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні». Таким чином, підприємство враховує витрати на збут, пов`язані з реалізацією товарів (у т.ч. витрати на дослідження ринку (маркетинг)), при визначенні фінансового результату до оподаткування, у разі їх підтвердження належним чином оформленими первинними документами згідно з правилами бухгалтерського обліку.

 

Натомість, як відомо, з 3 січня 2017 року набули чинності деякі законодавчі зміни, які стосуються визначення первинного документу, судова практика зможе оцінити первинність тих документів,  які складатимуться з січня цього року.

 

Однак, відтепер, первинний документ – документ, що свідчить про  господарську  операцію, а фразу «та підтверджує її здійснення» була видалена, натомість коригувань та змін Наказ Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року за № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» (далі – «Наказ Мінфіну № 88») не зазнав: підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо.

 

податковий адвокат, скасувати результати перевірки, зняли витрати, витрати на рекламу, збутЩодо наявності обов’язкових реквізитів первинного документу, то первинні документи повинні мати такі обов′язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

 

Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

 

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов′язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

 

Вимога щодо складання первинного документу відразу після здійснення господарської операції була виключена з 3 січня 2017 року, такої вимоги немає та не було передбачено положеннями Наказу Мінфіну № 88.

 

Будь-які документи (у тому числі договори, акти виконаних робіт, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції, що призводять до змін в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства (Ухвала ВАСУ від 18.05.2017 року в справі за № К/800/25002/16).

 

первинний документ на рекламні послугиНаявність звітів про надані послуги, підтвердження факту оплати за допомогою банківських виписок є підтвердженням руху активів та здійсненням господарських операцій (Ухвала ВАСУ від 18.04.2017 року в справі за №  817/653/16).

 

Внутрішні локальні документи, як-то, накази, службові записки, бізнес-плани щодо необхідності проведення рекламних акцій, маркетингових досліджень, а також звітів про результати таких акцій стануть додатковим аргументами в доведенні товарності рекламних послуг.

 
 
 
 
 
****

Маєте запитання? 

 
 
**** 
 
 
****