ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВПРАВІ
ПЕРЕВІРЯТИ ПРАЦІВНИКИ ДАІ
а) посвідчення водія
на право керування транспортним засобом відповідної категорії;
б) реєстраційний
документ на транспортний засіб;
в) у разі
встановлення на транспортних засобах проблискових маячків та/або спеціальних
звукових сигнальних пристроїв - дозвіл, виданий Державтоінспекцією МВС;
г) на маршрутних
транспортних засобах - схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних
транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення
небезпечних вантажів, - документацію відповідно до вимог спеціальних правил;
ґ) поліс (сертифікат)
обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів. Водії, які відповідно до законодавства звільняються від
обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні
підтвердні документи (посвідчення).
Згідно
з вимогами пункту 2.4 Правил дорожнього руху України на вимогу працівника
міліції, у тому числі Державтоінспекції, водій транспортного засобу повинен
зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також пред'явити для перевірки
документи, зазначені в пункті 2.1 зазначених Правил, в такому переліку ТТН відсутня.
Проте на даний час є чинним Наказ МВС України від 30.06.1998 року за № 482 "Про заходи щодо поліпшення нагляду за дорожнім рухом та взаємовідносин міліції із власниками транспортних засобів", де серед документів є ТТН або інший документ на вантаж (Перелік документів, які працівник міліції може вимагати від водія). Необхідно розуміти, що Наказ МВС України напрацьований відповідно до Правил дорожнього руху.
Проте на даний час є чинним Наказ МВС України від 30.06.1998 року за № 482 "Про заходи щодо поліпшення нагляду за дорожнім рухом та взаємовідносин міліції із власниками транспортних засобів", де серед документів є ТТН або інший документ на вантаж (Перелік документів, які працівник міліції може вимагати від водія). Необхідно розуміти, що Наказ МВС України напрацьований відповідно до Правил дорожнього руху.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Лише
у разі відсутності посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційного
документа на транспортний засіб, а у випадках, передбачених законодавством, -
ліцензійної картки на транспортний засіб, а також поліса (договору)
обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка») передбачена
відповідальність, визначена ст. 126 КУпАП (штраф від 425 грн. до 850 грн. та
затримання транспортного засобу).
За
відсутність інших документів (ТТН, видаткових накладних), передбачених
законодавством, у водія автомобільного транспортного засобу, в тому числі
товарно-транспортних документів на вантаж, складання працівниками ДАІ протоколів про адміністративне
правопорушення не передбачено.
ЗАТРИМАННЯ ТРАНСПОРТНОГО
ЗАСОБУ
Доволі
часто працівники ДАІ лякають водіїв можливістю затримання транспортного засобу,
проте дана процедура передбачена, по-перше, ст. 265-2 Кодексу про адміністративні правопорушення за наступні правопорушення та, по-друге,
можлива лише за фактом вчинення певних правопорушень:
У
разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені
частинами першою, другою, третьою, четвертою, шостою і сьомою статті 121 (порушення водієм правил керування
транспортним засобом, правил користування ременями безпеки або мотошоломами),
статтями 121-1 (експлуатація водіями
транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не
відповідають записам у реєстраційних документах), 122-5 (порушення вимог законодавства щодо
встановлення і використання спеціальних світлових або звукових сигнальних
пристроїв), 126 (керування
транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право
керування таким транспортним засобом або не пред'явила їх для перевірки),
частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130 (керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у
стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських
препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції), статтями 132-1 (порушення правил дорожнього перевезення
небезпечних вантажів та правил проїзду великогабаритних і великовагових
транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними
переїздами), 206-1 (незаконне
перевезення іноземців та осіб без громадянства територією України) цього
Кодексу, працівник відповідного підрозділу Міністерства внутрішніх справ
України, що забезпечує безпеку дорожнього руху, тимчасово затримує транспортний
засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний
майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво
перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля
- евакуатора. Про тимчасове затримання робиться відповідний запис у протоколі
про адміністративне правопорушення.
Після тимчасового
затримання транспортного засобу працівник відповідного підрозділу Міністерства
внутрішніх справ України, що забезпечує безпеку дорожнього руху, зобов'язаний
надати особі можливість повідомити про тимчасове затримання транспортного
засобу та своє
місцезнаходження іншу особу за власним вибором і вжити заходів щодо повернення
автомобіля до місця постійної дислокації, а також забороняє експлуатацію
транспортного засобу до усунення несправностей, виявлених у процесі його
огляду, або до демонтажу спеціальних світлових або звукових сигнальних
пристроїв.
Транспортний засіб може
бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне
правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання.
#трудові_спори, #податковий_адвокат, #оскарження_звільнення, #господарські_спори, #стягнення_заборгованості, #стягнення_інфляційних, #житловиселення, #АБвласоваВектор, #сімейніспори, #АдвокатськебюроВектор, #familylaw, #аліменти, #податковий_адвокат, #АБвласоваВектор, #фіктивне_підприємство, #фіктивність, #порушення_постачальником_податкового_законодавства,
Немає коментарів:
Дописати коментар